Labuan Bajo ve Komodo Adası

Bali’de havaalanına 10 dakika yürüme mesafesinde küçük bir ara sokakta bulunan bir konukevinde kaldık. Zaten vardığımızda akşamdı, dışarıda yemek yiyip, uyuduk. Ertesi gün erkenden havaalanına gittik ve Labuan Bajo’ya gitmek üzere uçağa bindik. Amacımız burada iki gece geçirmekti. Bir tekne ayarlayıp Komodo adalarına gitmek, Komodo ejderhalarını görmek ve şnorkel ile yüzmek istiyorduk. Flores adalarında oteller dökük ve oldukça pahalı. Labuan Bajo’da limana yakın bir otel bulmuştuk. Hemen çıkıp tur şirketlerini gezmeye başladık. Komodo ejderhalarını iki farklı bölgede görmek mümkün, Rinca ve Komodo adası. İki ada da Komodo doğal parkına ait.

Labuan Bajo

Labuan BajoBir de meşhur pembe plaj var. Pembe plaj Komodo adasında ve şnorkel ile yüzmek için harika bir yer olduğu söyleniyordu. Biz de bu plaja gitmek istiyorduk. Lakin Komodo adası Labuan Bajo’ya oldukça uzak ve normalde turlar buraya günübirlik gitmiyorlar. Eğer illa gideceğim derseniz de tekne kiralamak gerekiyor ve bu da oldukça pahalı. Ama biz bu sefer şanslıydık. Ayni şirkete bizimle ayni turu günübirlik yapmak isteyen Malezyalı üç genç girdi. Biz de tekneyi besimiz kiralamaya karar verdik. Bu sayede fiyatlar çok uygun hale geldi. İlk önce Komodo adasına gidip pembe plajda yüzecektik, oradan Rinca adasına geçip karada 1 saatlik trekking yapıp Komodo ejderhalarını görecektik, oradan da son durak Kanawa adasında yine şnorkel ile yüzecektik. Bütün bunları bir günde gerçekleştirmek için sabah 5:30’da yola çıkmamız gerekiyordu. Ertesi gün hepimiz 5:30 da tur şirketinin kapısındaydık ama kapı duvardı.

Yaklaşık yarım saat gün ağarırken sokakta adamın gelmesini bekledik, tam sabırlar taşmak üzereyken sonunda beyefendi göründü. Tekne oldukça eski bir balıkçı teknesiydi. Şansımız vardı evvelki gün aralıksız yağan yağmur kesildi, güneş açtı, bulutlar dağıldı ve deniz çok sakindi. Bu sayede yaklaşık 3,5 saat sonunda pembe plaja vardık ve şnorkellerimizi paletlerimizi takip suya atladık. Harika bir sualtı dünyası bizi bekliyordu. Rengârenk binlerce balık, rengârenk mercan kayaları, deniz yıldızları, istiridyeler ne ararsan vardı. O kadar güzeldi ki. Ve sahil gerçekten pembeydi. Pembe yumuşacık kumlar. Bizden başka kimse yoktu sabahın bu vaktinde. Burada yaklaşık 1 saat kaldık. O kadar güzeldi ki hiç ayrılmak istemedim.

Labuan BajoLabuan Bajo

Komodo yolunda…

Pembe plaj.

Labuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan Bajo

Daha sonra Rinca adasına gittik. Burada yanınıza bir korucu veriyorlar ve onunla yürüyüş yapıyorsunuz. Komodo ejderhaları en büyük sürüngenlerden. Boyları 3 metreyi bulabiliyor ve yaklaşık 30 yıl yaşıyorlar. İnsanlara da saldıran bu ejderhalar her türlü et ile besleniyorlar. Salyaları zehirli ve ağızları bakteri dolu. Isırdıkları avlarını bırakıyorlar ama takip ediyorlar. Avları daha sonra enfeksiyon kapıp ölüyor onlarda avlarını bir güzel yiyorlar. Ayda bir kere vücut ağırlıklarının %80’i kadar yemek yemeleri yetiyor. Ayrıca bu hayvanlar kendi çocuklarını da yiyorlar. Bu yüzden yumurtadan çıkan bebekler ilk iş olarak ağaçlara çıkıyorlar ve ömürlerinin ilk 2–3 yılını ağaç tepesinde geçiriyorlar. Bu şekilde ağaca çıkamayan anneleri de dâhil büyük ejderhalardan kendilerini koruyorlar. Ejderhalar yemek kokusu aldıkları için adada kalan korucuların mutfağının etrafında takılıyorlar.
Biz de bu devasa yaratıkları orada gördük. Yaklaşık 5–6 tane ejderha belki bize de bir şey düşer diye mutfağın etrafında takılıyorlardı. Ejderhalara yaklaşmamak gerekiyor. Aniden saldıran bu ejderhalar cüsselerine rağmen oldukça hızlı hareket edebiliyorlar. Korucular ellerinde 2 metrelik bir sopa taşıyorlar ve bununla eğer ejderha yaklaşırsa onu korkutup geri itiyorlar. Henüz hiç bir turist burada saldırıya uğramamış ama bir kez bir ejderha bas korucunun odasına girip ona saldırmış. Böyle bir saldırı durumunda Bali’deki hastaneye gitmek gerekiyor. Yani önce 3–4 saatlik bir tekne turu ile Labuan Bajo’ya dönmek oradan da uçakla 1,5 saatte Bali’ye varmak gerekiyor. Neyse ki enfeksiyon yavaş yayılıyor. Ölmek bir ayı bulabilir yani vakit bol. Ejderhaları sadece mutfak etrafında gördük adada yaptığımız trekking sırasında başka bir ejderha ile karşılaşmadık.

Labuan Bajo

Burada ayrıca timsahlar da var.

Labuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan BajoLabuan Bajo

Labuan BajoLabuan Bajo

Zehirli salyalar.

Bu turun sonunda tekrar teknemize binip son durağımız olan Kanawa adasına vardık ve burada da şnorkelle yüzdük. Yine muhteşem bir sualtı dünyası bizi bekliyordu, rengârenk ve hayat dolu. Buradan sonra Labuan Bajo’ya geri döndük.
Otele vardığımızda saat18:30′du ve 12 saatimiz suda geçmişti. Aksam yemeğinden sonra çantaları hazırladık. Ertesi gün Bali’ye geri donuyoruz ve burada 6 gece daha kalıp Endonezya’ya veda edeceğiz.