Sao Paulo ve Santos

Yaklaşık 6 saatlik bir otobüs yolculuğu sonrası Sao Paulo’ya vardık. Bu şehirden ayrıca günübirlik Santos şehrine de gitmeyi planlıyorduk. Sao Paulo oldukça pahalı bir yer. Burada ucuz otel bulmak çok zordu. Sonunda biz temiz pak bir yer bulmuştuk ama burası da şehir merkezinden oldukça uzaktaydı. Şehre gitmek için metroya binmek gerekiyordu ama metro yürüyerek yarım saat mesafedeydi. Neyse ki ev sahipleri çok iyiydi ve her sabah bizi arabalarıyla metroya bıraktılar. Akşamları dönmek için yürümek zorundaydık yine de. İlk gün akşam üzeri vardığımız için odamıza yerleştik. Duş aldık ve akşam yemeği yemek üzere dışarı çıktık. Sabahtan beri sushi yemek istiyorduk ve şanslıydık ki yakınlarda bir sushi restoranı vardı. Brezilya’da özellikle Sao Paulo’da büyük bir Japon göçmen grubu var. Dolayısıyla oldukça çok Japon lokantası, Japon dükkânı bulmak mümkün.
Açıkçası Sao Paulo Rio gibi güzel ve özel değil. Modern bir şehir, güzel bir metro ağı var, gökdelenleri var ama çok da özel bir şey yok. Meşhur caddelerini gezdik, Japon mahallesine gittik, burada öğle yemeği yedik. Benim ayağım ağrıdığı için çok yürüyemiyordum. Düştükten sonra oldukça şişmişti. Biraz alışıveriş yaptıktan sonra odamıza döndük. Evde bilardo masası vardı, biraz bilardo oynadık.

Sao PaulaSao PaulaSao PaulaSao PaulaSao PaulaSao PaulaSao PaulaSao Paula

Japon mahallesinde trafik lambaları Japon sembolleriyle gösterilmiş.

Sao PaulaSao PaulaSao Paula

Ertesi gün Jotabe’nin dedesinin Brezilya’da yasayan kardeşini görmeye gidecektik. Bu aile Sao Paulo’ya yaklaşık bir saat mesafede Santos adli bir şehirde yaşıyordu. Büyük amcası ve onun oğlu bizi terminalden aldı ve evlerine gittik. Orada amcanın karisi ve 4 köpek bizi karşıladı. Biraz sohbet ettikten sonra dışarıda bir lokantaya yemek yemeye gittik. Amcanın kızı, onun kocası ve küçük çocukları da bize katildi. Hep beraber yemek yedikten sonra, Santos’u yukarıdan görmek üzere bir tepeye çıktık, burada bir lokantada bir şeyler içerek manzarayı seyrettik. Daha sonra tekrar evlerine döndük. Ben artık İspanyolca sayesindeyavaş yavaş Portekizceyi anlamaya başladım. Tabii yavaş konuşulursa. Okuduğumu zaten büyük oranda anlıyorum. Akşam evde tatlı yedikten sonra bizi otobüs garına bıraktılar. Buradan otobüsümüze binip Sao Paulo’ya geri döndük.

SantosSantosSantosSantos

Son günümüzde gece yarısı Singapur uçağımız kalkıyordu. Sabah odayı teslim ettikten sonra biraz şehre indik, bu sefer metroya binmedik ve şehre kadar yürüdük, katedrali gezdik, marketi gezdik, Japon mahallesinden geçtik, bir gökdelenin tepesine çıkıp şehre kuşbakışı baktık, tiyatroyu gördük ve sonra yine eve donduk. Özellikle katedralin etrafı evsiz doluydu. Brezilya’da oldukça çok evsiz var. Her ne kadar büyüyen bir ekonomileri olsa da evsizlik, fakirlik hala çok büyük bir orana sahip. Özellikle katedralin etrafındaki bu insanlar insani çok şaşırtıyor. Sonra akşam evin çalışanlarından biri bizi havaalanına bıraktı.

Sao PaulaSao Paula

Katedral.

Adalet sarayı.

Sokaklarda uyuyan insanlar.

Toplanan vergileri saniyesi saniyesine gösteren panel.

Marketin yakınları.

Ağız sulandıran meyveler.

Büyük pazar.

Sao PaulaSao PaulaSao Paula

Tepesine çıktığımız Martinelli gökdeleni.

Sao PaulaSao PaulaSao PaulaSao PaulaSao PaulaSao Paula

Tiyatro binası.

Sao PaulaSao Paula

Tiyatronun yanındaki evsizin ayakları.

Sao Paula

Direklere asılmış is ilanları.

Brezilyalılar gerçekten çok sıcakkanlı, güler yüzlü ve yardımseverlerdi. Onları çok sevdik. Artık Güney Amerika maceramızın sonuna geldik. 5 ay boyunca burada 8 tane ülke gezdik, türlü türlü insan gördük, bir suru yeni arkadaş edindik, yepyeni kültürler yepyeni bilgiler edindik, zorlu şartlar, kirli odalar ama çoğunlukla çok eğlenceli anılar günlerimizi doldurdu. Otobüs yolculuğuna doyduk, sıcak soğuk arasında hava değiştirmekten yorulduk ama bu gezimiz bize çok şey kattı. Artık biraz ortam değiştirme vakti geldi lakin Güney Amerika bizim kalbimizde özel bir yer edindi ve onu özleyeceğiz.