Muhteşem Iguazu Şelaleleri nasıl gezilmeli

Puerto Iguazu- Arjantin tarafı

Iguazu Şelalelerini hem Brezilya’dan hem de Arjantin’den görmek istiyorduk. İlk olarak Arjantin tarafında Puerto Iguazu şehrine gittik.  Burada dışarıdan güzel ama içi kokuşmuş bir hostele vardık. Burada 4 kişilik bir yatakhanede kalacaktık. Lakin odamızdaki sorunların ardı arkası kesilmedi. Önce çantalarımızı koyabileceğimiz dolabın içi ıslak çıktı. Klimanın suyu buraya akıyordu. Mecburen bütün çantaları tek dolaba sıkıştırmaya çalıştık. Daha sonra tuvaletlerde tuvalet oturağı olmadığını gördük. Bunu şikâyet ettikten sonra neyse ki menajer bir oturak bulup takti. Akşam yemekten sonra odaya geldiğimizde bu sefer klimadan akan suyun diğer dolapların içine de dolduğunu ve her şeyin sular altında kaldığını gördük. Bunun sonunda uzun bir tartışma dönemi başladı. Jotabe menajeri sonunda bizi iki kisilik odada ayni fiyata kaldırmaya ikna etti. Üstelik odamızda banyo da vardı. Süper bir upgrade oldu. Geceyi bu odada geçirdik.

Ertesi gün erkenden şelaleleri görmeye gitmek istiyorduk. Lakin menajer odayı yine değiştirmemiz gerektiğini söyledi. Çünkü oda başkalarına verilmişti o gün için. Bizim eski odadaki klimayı tamir ettiklerini sorunların çözüldüğünü söyledi. Biz de mecburen eski odamıza geri döndük. Neyse ki odada kalan diğer alman çift gayet temiz ve sessizdi. Ayrıca menajer bir de kendini affettirmek için bize otelde akşam yemeği ısmarladı. Bir de bira 🙂

Şelaleler otobüsle yaklaşık yarım saat mesafede. Varır varmaz biletlerimizi aldık ve bizi şelalelerin yakınına götürecek treni bekledik. Vardığımızda ağzım açık kaldı. Muhteşem bir manzaraydı.

Bizi karşılayan nehir.

Şelalelerle ilk karşılaşma.

IguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazu

Su o kadar güçlü düşüyor ki sıçrayan sulardan ortalık görünmüyor.

Iguazu

Şeytan boğazı olarak adlandırılan yer.

Onlarca şelale irili ufaklı çılgınlar gibi akıyor. O suyun sesi, görüntüsü, insan dalıp gidebilir. Saatlerce orada durup bu manzarayı seyredebilirdim. Maalesef çok kalabalıktı bir süre sonra diğer kişilere yer vermek gerekiyordu. Yine de bol bol tadını çıkardık. Şelaleleri görmek için birçok parkur var. Bazı parkurlar şelalelerin üstünden geçiyor, bazıları altından yanaşıyor. Bazılarında o kadar yakındık ki sırılsıklam olduk.

IguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazu

Biraz ıslandım.

Ayrıca bu şelalelerin olduğu parkta coati denilen bir hayvancık yaşıyor. Biraz kokarca ile kedi arası bir hayvan bu. Çok sevimli ama tam bir hırsız. Turistlerin çantalarından yemek çalıyorlar. Bayağı dikkatli olmak gerekiyor. Ellemek yasak ama ben dayanamadım birinin başını okşadım. 🙂

IguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazu

Örümcekler.

Burada yaklaşık 4 saat geçirdikten sonra otobüsümüze bindik ve geri döndük. Ertesi gün Brezilya’ya geçeceğiz ve şelaleleri bir de bu taraftan izleyeceğiz.

Foz do Iguaçu- Brezilya tarafı

Puerto Iguazu’dan bindiğimiz otobüsle Brezilya sınırına geldik. Pasaportlarımızı damgalattıktan sonra otobüsle Foz de Iguassu’nun terminaline kadar devam ettik. Terminal otelimize yakın olduğu için yürümeye karar verdik. Bu sefer şanslıydık. Otelimiz şahane çıktı. Sade ama tertemiz bir oda, ortak ama tertemiz bir banyo. Başka bir şey gerekmiyor zaten. Bir de klima. Havalar gerçekten çok sıcak burada. Odamıza yerleştikten sonra yemek yemek için restoran arayışına girdik ve sanırım Güney Amerika’da yediğimiz en iyi vejetaryen lokantasını bulduk. Burada geçireceğimiz üç gün her gün buraya öğle yemeğine gelecektik. O kadar lezzetliydi ki. Acık büfede bulunan her yemek insani zevkten zevke götürüyordu. Tayvanlı bir adamın açtığı bu lokanta tam 12’den isabetti.

Iguazu

Lokantanın sahibi Tayvanlı Cesar.

İlk gün biraz şehirde gezdik ama fazla dışarıda kalamadık. Sıcak dayanılır gibi olmadığı için odamıza dönüp klima altında dinlendik. Ertesi gün şelaleleri ziyarete gittik. Brezilya tarafından daha panoramik bir görüntü var. Arjantin’e göre daha uzaktan ama resmin tamamını görmek mümkün.

IguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazuIguazu

Burada birkaç saat geçirdik, yine coatileri izledik. Sonra öğle yemeğimizi aynı yerde yiyip günün geri kalanını odada geçirdik. Bu şehirden sonra durağımız Rio de Janeiro. Buraya uçakla gideceğiz.