Buenos Aires

Ve Buenos Aires… Bu şehirde tam bir hafta kalacağız. Bu bizim için bir rekor. Şimdiye kadar bir şehirde 4 günden fazla kaldığımız olmadı. Bu sayede biraz dinlenmeyi umuyoruz. Burada da yine bir stüdyo daire kiraladık. Cordoba’daki kadar güzel ve modern olmasa da isimizi görür vaziyetteydi. Evimiz Balvanera bölgesindeydi. Her ne kadar konuştuğumuz herkes bu bölgenin tehlikeli olduğunu söylediyse de biz sadece köşe başımızda her daim bulunan bir kaç alkolik haricinde tehlikeli veya garip bir şeyle karşılaşmadık.

İlk gün eski şehri, şehir merkezini gezdik. İtiraf etmeliyim ki Buenos Aires büyük şehir olarak Güney Amerika’da  en etkileyici şehir. Ama kontrastlarla dolu. Devasa etkileyici binalar, büyük parklar, güzel kafeler. Lakin ülkenin finansal olarak iyi gitmediğini her köse başında görmek mümkün. Oldukça çok evsiz var. Sokaklar çok pis. Kaldırımlar yollar kirik dökük. Buenos Aires’te günlerimiz şehrin sokaklarını gezmek ve dinlenmekle geçti. Palermo bölgesinde gece yemeğe ve bir şeyler içmeye gittik. Jotabe uzun zamandır yediği en iyi eti orada yedi.

Buenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos Aires

Kongre binası.

Buenos AiresBuenos Aires

Palacio Barolo, Montevideo’da bu binanın aynısından gördük.

Pembe saray. Başkanın yaşadığı yer.

Pembe sarayın içi.

Buenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos Aires

Otobüs kuyruğu.

Ayrıca San Telmo bölgesinde pazar marketine gittik. Tıklım tıklım doluydu sokaklar. Küçük bir meydanda tango yapanları izledik.

Buenos Aires

San Telmo’dan La Boca’ya geçtik. Burası şehrin en tehlikeli bölgesi lakin buradaki Caminita adlı bir sokak oldukça turistik. Rengârenk evlerle, restoranlarla dolu bu sokakta, restoranlarda tango gösterileri izlerken yemek yenebilir. Ya da bizim gibi yoldan geçerken dışarıdan bedavaya izlemek de mümkün.

Buenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos Aires

Recoleta bölgesi her halde Buenos Aires’in en zengin yeri. Biraz bizim Etiler biraz New York karışımı. Yüksek binalar, güzel kafeler ve mağazalar. Burada sadece organik gıdalarla hazırlanan bir fast food lokantasına gittik. Burayı o kadar sevdim ki ertesi gün de bu restoranın başka bir şubesinde yemek yedim. Jotabe ise  Guerrin adli bir pizzacının müdavimi oldu. Burada 5-6 tür pizza seçenekleri arasından pizza dilimleri alıp hızlıca ayakta yiyorsun. Pizzaları her ne kadar güzel olsa da bana biraz ağır geldi.

Bir de Buenos Aires’in meşhur mezarlığını gezdik. Bu mezarlıkta zengin asil ailelerin muhteşem görkemli, sanat eseri gibi anıt mezarlarını gezmek mümkün. Eva Peron’un mezarı da burada.

Mezarlığın girişi.

Buenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos AiresBuenos Aires

Önümdeki yeşil şey tek bir ağaç. Dev gibi. Dalları o kadar ağır ki kırılmasın diye altına destek koymuşlar.

Buenos AiresBuenos Aires

El Ateneo kitapçısı, eski tiyatro şimdinin kitapçısı. Buenos Aires’te o kadar kitapçı var ki. Kitap okumayı seviyorlar.

Colón tiyatrosu.

Buenos Aires’te dünyanın en geniş caddesi bulunuyor. Bu caddenin ortasında da bir dikilitaş var. Bu caddeyi karşıdan karşıya geçmek bir spor. Yaklaşık 16 şeritlik bu caddeyi tek bir yeşil ışık yanımı suresinde geçmek için koşmamız gerekti. Ama başardık.

Buenos Aires’te kaldığımız bir gün şehre yarım saat uzaklıktaki San Isidro kasabasına gittik. Burada Jotabe’nin ailesinden birilerini ziyaret ettik. Onların evinde yemek yedik. Mate içtik, sohbet ettik. Oldukça güzel bir gün geçirdik.

Buenos AiresBuenos AiresBuenos Aires

Buenos Aires’ten sonra istikamet Uruguay ve Montevideo. Bunun için önce bir feribota binip Uruguay’ın Colonia şehrine geçeceğiz buradan da otobüsle Montevideo’ya devam edeceğiz.