El Chalten

El Chalten’e Calafate’den otobüsle 3,5 saatte ulaşmak mümkün. Burası aslında doğal bir park. Birçok trekking rotası var ama en meşhuru tabii ki Fitz Roy.

Fitz Roy her ne kadar Himalayaların yarısı kadar bir yükseklikte olsa da burası dünyanın tırmanması en güç dağlarından biri. Biz buranın tepesine çıkmayacaktık tabii ki ama manzara noktasına kadar olan 8 saatlik gidiş dönüş bir trekking yapmak istiyorduk. Bu bölgenin bir diğer zorlayıcı faktörü hava şartları. Hava o kadar soğuk ve rüzgârlı olabiliyor ki. Üstelik ani kar yağışı, yağmur, sis olağan şeyler, yazın bile. Biz de burada yaz aylarında bulunmamıza rağmen bu hava şartlarından payımıza düşeni alacaktık.

El ChaltenEl Chalten

Bizim planlarımız ilk gün odaya yerleşip, dinlenmek, ikinci gün Fitz Roy trekkingi yapmak, üçüncü gün de Cerro Torre trekkingini yapmaktı. Lakin hostelimize geldiğimizde, hostel sahibi hava şartlarının kötüleşeceğini, ertesi gün yağmur beklediklerini söyledi. Biz de planlarda değişiklik yapmaya karar verdik. 6 kişilik yatakhanemize yerleştikten sonra üstümüzü değiştirdik, hızlı bir öğle yemeği yedik ve Cerro Torre trekkingine başladık. Trekkingin son kısmı oldukça rüzgârlıydı. Kayaların arkasına saklanıp, rüzgârdan korunarak biraz dinlendik ama beş dakikadan fazla kalamadık. Hem çok soğuktu hem rüzgâr buradan bile bizi etkiliyordu. Manzara şahane de olsa fazla tadını çıkaramadan geri dönüşe geçtik. Bu trekking aslında  gidiş dönüş toplam 6 saat sürüyor ama biz öyle bir tempo koyduk ki 3,5 saatte tamamladık.

Yürüyüşe başlarken.

Manzara şahane.

Uzakta görünen dağa varmamız gerekiyor.

El Chalten

La Laguna Torre. Gölün ilerisinde buzullar var. Suda da yüzen buzlar.

Burada rüzgâr o kadar güçlüydü ki gölün sularını yağmur gibi üstümüze atıyordu.

El ChaltenEl Chalten

Dönüş yolunda şansımız yaver gitti de Fitz Roy daği bulutların arasından göründü. Kendisini görmek oldukça zor. Hep bulutlarla kaplı. Bu ilk ve son görüşümüz oldu.

El Chalten

Akşam yemeğinden sonra Fatih’le buluştuk ve bir yerlerde şarap içip sohbet ettik. Daha sonra odamıza döndük. Ertesi gün gerçekten yağmurluydu. Bizim de yapacak pek bir işimiz yoktu. Bizde tembel tembel takıldık. Bu köyde internette yok sayılır. O kadar yavaş ve kötü ki. Sadece bir kafeteryada birazcık daha hızlıydı, biz de birkaç saat burada takıldık. Erken bir akşam yemeğinden sonra Fatih bizi hostelinde şarap içmeye davet etti. Biz de birkaç saat orada sohbet ettik. Çok geçe kalmadan odamıza döndük çünkü ertesi gün büyük gün. 8 saatlik Fitz Roy trekkingi bizi bekliyordu ve biz dağ havasına güven olmadığı için erkenden yola çıkmak istiyorduk.

Yol ilk saat dik, sonra iki saat düz ve son bir saat aşırı dik bir tırmanıştan oluşuyordu. Lakin biz bu parkuru beklenenden daha hızlı tamamladık. Bir gece evvel kar yağmıştı ve bazı yerler karla kaplıydı. Yolun son bölümlerinde kar yağmaya başladı, artık direkt karin üzerinde tırmanıyorduk. Oldukça dikti ve yer yer kayıyordu. Ama tepeye vardığımızda her ne kadar manzara çok güzel olsa da maalesef Fitz Roy daği bulutların arkasına saklanmıştı. Burada öğle yemeğimizi donarak yedik ve bulutların açılmasını umduk ama maalesef açılmadılar. Sonunda soğuğa yenik düştük ve dönüşe geçtik. Dönüş yolunda kar iyice artmıştı. Biran evvel hostele varmak istiyorduk. Çünkü oldukça soğuk ve rüzgârlıydı. Bu yüzden yine çılgın bir tempo tutturduk ve 8 saatlik yolu 5 saatte gidiş dönüş tamamladık.

Yolun başlangıcı.

El Chalten

Yolda bizi karlar karşıladı.

Burada yaz ama her yer kar.

Bütün vadi beyaz.

El ChaltenEl Chalten

Sulara girmemek için yapılmış mini bir geçit.

Arkamızda bıraktığımız vadi.

İşte asil zor kısım burada başlıyor.

Bu kısımda yollar karla kaplıydı.

Neredeyse vardık.

Laguna de los Tres. Bulutların arkasında Fitz Roy daği. Maalesef biraz utangaç.