Puerto Natales ve Torres del Paine trekkingi

Torres del Paine parkinda trekking yapmak icin ilk once Puerto Natales‘e gitmek gerekiyor Puerto Natales’e gitmek için Puerto Varas’tan otobüsle Puerto Montt’a gittik. Buradan bir uçağa bindik ve yaklaşık 2,5 saatlik bir uçuş sonrası Punto Arenas’a vardık. Punto Arenas Şili’nin en güneylerinde ve Antarktika’ya oldukça yakın. Punto Arenas’da sadece havaalanında bekledik ve buradan otobüsle Puerto Natales’e geçtik. Puerto Natales, Puerto Varas ve Pucon’a göre oldukça fakir, sadece Torres del Paine’ye gelen turistlerin bir durak olarak kullandığı bir şehir. Biz de burada sadece bir gece kaldık. Biraz şehirde dolaştık, daha sonra çantalarımızı hazırladık ve erkenden yattık.

Puerto NatalesPuerto NatalesPuerto NatalesPuerto Natales

Ertesi gün sabah 8’de otobüsle Torres del Paine’ye doğru yola çıktık.

Torres del Paine

Guanacolar. Bir tür deve. Lamanın evcilleşmemiş türü.

Burada bizi 3 gece 4 günlük bir yürüyüş bekliyordu. Saat 10:30 sularında trekkinge başladık.
Bir buçuk saatlik bir tırmanış sonrası ilk kamp yerimize vardık.

Geceyi burada geçirecektik ama bugünlük trekkingimiz henüz bitmemişti. Burada çantalarımızı bıraktık, öğle yemeği yedik, sıcak çikolata ile enerji depoladık ve ilk asil hedefimiz olan Mirador del Torres’e doğru tırmanışa geçtik. Bu manzara noktasına ulaşmak için kayaların arasında tırmanmak gerekiyor. Yaklaşık 3 saat 15 dakikalık bir tırmanış sonrasında tepeye vardık.

Özellikle son bir saati oldukça yorucuydu. Çok dik kayalara tırmanmamız ve saatte 45km ile esen rüzgâra karşı savaşmamız gerekiyordu. Tepede dolu yağıyordu ve rüzgâr insanın süratini acıtıyordu. Aslında bu panorama bölgesine giden yolu hava koşulları ve dolu sebebiyle o günlük kapatmışlardı ama biz yasakları dinlemedik. Buraya gelmemizin bir sebebi olan Torres’i (Kuleler demek) görmeden buradan dönemezdik. Bu yüzden tırmanmaya devam ettik ve sonunda bir gölün önünde yükselen bu dağa vardık. Manzara gerçekten şahaneydi ama hava aşırı soğuk ve rüzgârlıydı. Bu yüzden burada fazla kalamadık ve inişe geçtik. Kamp yerine vardığımızda duşumuzu aldık ve akşam yemeğini beklerken biraz dinlendik. Bu kamp yerlerinde 6- 8 kişilik odalarda kalınıyor. İsteyen çadır da kurabilir ama çadır için fazla soğuktu. Odamızda bir de İsviçreli 64 yaşında Gerard isimli biri vardı. Jotabe onunla bayağı samimiyeti ilerletti. İkinci gün ikinci kamp yeri olan Los Cuernos’a gidecektik. Bu yürüyüş sadece 4 saat olduğu için yola 10 gibi çıktık. Boynuzu andıran bu dağin eteklerindeki kamp yerine vardığımızda öğleyi biraz geçmişti. Yemeğimizi göl manzarasında yemiştik. Burada da duşumuzu aldıktan sonra kola keyfi yaptık. Biraz jenga oynadık. Gerard ve bir Fransız ile sohbet ettik. Akşam yemeğinden sonra erkenden yattık çünkü ertesi gün oldukça uzun bir gün bizi bekliyordu.

Torres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del Paine

Üçüncü gün sabah 7 gibi yolca çıktık. Normalde planlarımız arasında bulunan Fransız vadisine gitmekten vazgeçmiştik. Hedefimiz son kamp yerine varmak, burada çantalarımızı bıraktıktan sonra devasa buzulları görmeye gitmekti. Yaklaşık 3,5 saatlik bir yürüyüş sonunda kamp yerine vardık. Öğle yemeğimizi yedik, çantalarımızı bıraktık biraz dinlendik. Bir saat sonra yürüyüşün ikinci yarısına başladık. Buzullara giden yol oldukça rüzgârlıydı ve insanın dengesini bozuyordu. Sizi geriye doğru iten bir güce karşı yürümek oldukça yorucu.

Torres del PaineTorres del PaineTorres del Paine

1,5 saat sonunda buzullara vardık. Bu devasa buzullar gerçekten etkileyici. İnsan büyüleniyor. Yaklaşık 20 dakika sadece onları seyrederek geçirdik ama daha sonra rüzgâra ve soğuğa daha fazla dayanamadık ve dönüş yoluna geçtik.

Torres del PaineTorres del PaineTorres del PaineTorres del Paine

Kamp yerine vardığımızda oldukça yorulmuştuk. Sıcak bir duş alıp kendimize geldik ve akşam yemeğini beklerken biraz uyuduk. Akşam yemeğinden sonra Gerard ile beraber Pisco sour içerek yürüyüşü tamamlamış olmamızı kutladık. Manzaramız harikaydı. Muazzam bir günbatımı dağları alev alev boyamıştı.

Dördüncü gün öğlen katamaran ile otobüslerin kalktığı yere gittik. Gölün üzerindeki bu yarım saatlik yolculuk harika manzaralarla süslüydü.

Akşam üzeri yeniden Puerto Natales’e varmıştık. Biraz çamaşır yıkadık, duş aldık ve güzel bir akşam yemeği yedik. Yarın 6.ülkemizde seyahatimiz başlıyor.