Puerto Varas gezi notları

Puerto Varas Pucon’a sadece 3 saat mesafede, Pucon tarzında ama daha büyük bir şehir. Yine bir gölün kenarında, yine bir volkanın eteğinde, yine alman tarzı ahşap müstakil evlerin bulunduğu ama daha turistik bir şehir. İlk günümüzde şehri gezdik, gölün kenarında uzun bir yürüyüş yaptık, diğer günler için marketten alışveriş yaptık. Akşam otelimizde yemeğimizi yedik.

Puerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto Varas

Ertesi gün otobüsle yaklaşık 1,5 saat mesafedeki Saltos de Petrohue’ye gittik. Burada volkanik kayaların arasından akan şelaleler bulunuyor. Gerçekten çok güzel bir görüntüsü var.

Puerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto Varas

Şelaleleri gezdikten sonra Todos los Santos gölüne doğru yürümeye başladık. Nehir kenarında ormanın içinde ilerleyen bu yolda gölün etrafında bulunan 3 farklı volkanın panoramik görüntüsüne karsı öğle yemeğimizi yedik.

Yol maalesef bir süre sonra anayola bağlandı. Anayol toprak bir yoldu ve gecen her araba bizi toz içinde bırakıyordu. Bu şekilde yürümek çok zor olduğu için otostop yapmaya karar verdik. Şilili genç bir çift bizi arabasına aldı ve göle kadar bıraktı.

Puerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto VarasPuerto Varas

Gölün etrafında volkanlara doğru trekking yapmak mümkün lakin hava çok sıcaktı ve bizim içimizden pek de yürümek gelmedi. Bu yüzden son otobüse kadar manzaranın tadını çıkarmaya karar verdik. Bir banka oturduk ve vaktimizi burada geçirdik.

Sonra otobüsle şehre geri döndük. Son günümüzde yine bir alman kolonisinin yaşadığı Frutillar köyüne gittik. Otobüsle yaklaşık 1 saat mesafedeki bu köy Şili’nin Patagonya bölgesinde nüfusu arttırmak için uyguladığı politika sonucu Almanlarla dolmuş. Burada nüfusu arttırmak için Şili vakti zamanında Almanlara ve başka ülkelere buraya gelip yerleşmeleri için davetiye yollamış. Bu yüzden bu kasaba hala Alman dolu. Kısa bir yürüyüş sonunda bu kasabanın tamamını gördük.

Yarın sabah Puerto Natales’e gitmek üzere yola çıkacağız.

Puerto Varas

Üç gece dört günlük trekking için yaptığımız kahvaltı ve öğle yemeği alışverişi.