Santiago de Chile gezi notları

Santiago de Chile’ye vardığımızda gece yarısını çoktan geçmişti. Bir taksiye bindik ve pansiyonumuza doğru yola çıktık. Pansiyon sahipleri bizi son derece sıcak karşıladı. Hemen odamıza yerleştik ve duş bile almadan kumlu tozlu yatağa atladık. Ertesi gün Santiago’da tek günümüz ve erkenden kalkıp şehri gezmek istiyorduk. Sabah erkenden yola çıktık. Yaz başı olan Şili’de soğuk ve yağmurlu bir güne uyanmıştık.

Santiago de ChileSantiago de ChileSantiago de ChileSantiago de ChileSantiago de Chile

Şili’nin başbakanı bu ülkeyi 2020 yılına kadar 1.dünya ülkesi haline getireceğine dair bir söz vermiş. Santiago sokaklarında gezerken bu yolda emin adımlarla ilerlediklerini hissedebiliyor insan. Son derece modern ve temiz bir şehir. Bir Avrupa başkentinden hiç bir farkı yok. Ayrıca Şili insani son derece tatlı, sıcak, kibar ve güler yüzlü. Bolivya’dan sonra kendimizi tekrardan 2014 senesinde hissettik.

Santiago de ChileSantiago de Chile

Çiçek pazarı gibi. Hem pazar hem restoranlar.

Aylardan sonra ilk defa akşam yemeğinde bir Japon lokantasına gittik ve bol bol çatlayana kadar sushi yedik ve Şili’nin dünyaca meşhur şaraplarından içtik. Hafif çakır keyif odamıza döndük. Maalesef yarın Santiago’dan ayrılmamız gerekiyor. Her ne kadar burayı çok sevsek de ve daha uzun kalmak istesek de bu şehir son derece pahalı ve bir günde bile bizim bütçemizi altüst etmeye yetti. Aslında Şili’nin tamamı çok pahalı. Bu ülkede aç kalmadan nasıl gezice bilmiyoruz. Ama asil amacımız olan Torres del Paine’ye ulaşana kadar dayanmamız gerekiyor. Maalesef bu ülke bu kadar pahalı olduğu için gezimizin Şili kısmini biraz kısa tutmak zorunda kalacağız. Yarın istikamet Valparaiso…