Amerikalı emeklilerin şehri Cuenca

Latacunga’dan Cuenca ’ya otobüsle yaklaşık 6 saatte varılıyor. Biz Cuenca ‘ya vardığımızda akşam üzeriydi. Hostal Hogar Cuancana adli hostelimize yerleştikten sonra yemek yemek için sokaklara attık kendimizi. Cuenca ‘ya vardığımız gün cumartesi olduğu için sokaklar insan doluydu. Birçok bar ve restorandan müzik sesleri geliyordu.

Sokaklarda restoran aranırken küçük bir İtalyan restoranı bulduk ve denemeye karar verdik. Verdiğimiz en iyi kararlardan biriydi. Aylardan beri böyle leziz yemek yememiştik. Yemekten sonra otelimize döndük ve uzun bir uykuya daldık. Aslında ertesi gün planımız inka arkeolojik  kalıntılarının olduğu Ingapirca’yı ziyaret etmekti. Lakin buraya giden otobüsler saat sabah 9’da ve biz o kadar uykusuzduk ki kalkamadık.

Sabah bütün kirlilerimizi yıkamaya verdikten sonra pazar günümüzü tembel tembel şehirde dolanarak geçirmeye karar verdik. Birçok yer pazar günü olması sebebiyle kapalı olsa da yine de bir Avrupa şehri kadar ölü değildi.

CuencaCuencaCuencaCuencaCuencaCuencaCuenca

Eski kolonyal şehri gezdik, daha sonra nehir kenarına indik ve oralarda dolandık. Nehir kenarında yürürken güzel bir lokanta bulduk. Burası bir Amerikan (USA) lokantasıydı ve yaşlı Amerikalılarla doluydu. Oldies but goldies… Cuenca’ da yaklaşık 10000 Kuzey Amerikalı yaşıyor. Kuzey Amerikalılar tarafından sevilen bir emeklilik sonrası yerleşim yeri olan bu şehirde Kuzey Amerikalıların çoğunlukla yaşadığı bölgeye Gringoland diye ad bile konulmuş (Gringo Güney Amerika’da Kuzey Amerikalılar için kullanılan bir lakap). Biz de bu lokantada yemek yemeye ve bir sonraki duraklarımızı planlamaya karar verdik. Lokantada maç gösterimi olduğu için bütün emekliler doluşmuştu. Herkes birbirini tanıyordu ve çok eğleniyorlardı. Birkaç saat oturduktan sonra gürültüye daha fazla dayanamadık ve kalktık. Gezinmeye devam ettik.

Üçüncü günümüz yine tembel bir gündü. Sabah erken kalkamadık bir evvelki gün gibi bunun sonucu Ingapirca son günümüze kaldı. Bu günü de tembel tembel şehrin başka yerlerinde dolanarak, bir kafeterya ‘da lezzetli empanadalar yiyerek, daha sonra alışveriş merkezinde dolanarak geçirdik. Hava kararmadan evimize dönmek istiyorduk.

Akşam Jotabe’nin annesinin doğum günü hediyesi olarak yolladığı parayla sik bir yemek yemeye karar verdik ve bir Arjantin lokantasına gittik bu sefer. Evet, dünyanın her türlü mutfağından yiyoruz. Tabii ki Ekvador mutfağından da yiyoruz ama arada böyle değişiklikler yapmak gerekiyor. Bir de benim vejetaryenliğim sorun oluyor bazen. Buralarda çok et ağırlıklı besleniyorlar. Bu lokantada aylardan sonra ilk defa şarap içtik. Tadını nasılda özlemişim. Valla paramız kısıtlı diye en fazla bira içebiliyoruz.

Son gün sonunda sabah erkenden kalkabildik ve Ingapirca’ya gitmek üzere dokuz otobüsünü yakaladık. İki saat süren yolculuk sonunda Cañar bölgesine vardık.

CuencaCuencaCuencaCuenca

Saat tam 12.

Cuenca

Aslen Cañar yerli halkının yaşadığı daha sonra ise Inkalar’ın yerleştiği bu bölge Ekvador’daki en büyük arkeolojik kalıntı. Özellikle güneş tapınağı oldukça ihtişamlı. Cañar halkı aya tapıyormuş ve bir ay tapınakları varmış, Güneşe tapan Inkalar bu bölgede kontrolü ele geçirince Cañar halkının ay tapınağının üzerine kendi güneş tapınaklarını dikmişler. Bu iki halk burada Inka prensinin  Cañar prensesiyle evlenmesi  sonucunda barış içinde yasamaya karar vermişler. Ayrıca bu şehirde oldukça gelişmiş bir su dağıtım sistemi kurmuşlar.

İnsan suretine burunmuş kaya.

Hadi suratı burada da bulun.

Cuenca

Burada saklanmış bir kaplumbağa mı var acaba?

CuencaCuenca

Canelazo içerken! Alkollü bir içecek.

Çılgınca sevişen lamalar.

Ingapirca seyahati sonunda öğlen otobüsle şehre geri döndük. Akşam yemeğinden sonra bavulları hazırladık ve ertesi gün yola çıkmak üzere yatağı boyladık. Artık Ekvador ziyaretimizin sonuna geldik diyebiliriz. Yarın Loja’ya gideceğiz. Burada bir gece kalacağız çünkü sınırı akşam geçmek istemiyoruz. Ertesi gün sabah erkenden sınırı geçmek üzere otobüse bineceğiz ve Peru’ya ilk adimi atacağız. Peru’da ilk durağımız sadece geceyi geçirmek amaçlı Piura sınır şehri. Oradan Trujillo ve Huanchaco ‘ya ilerleyeceğiz. 🙂