Etnik pazarı ile meşhur Otavalo

Otavalo Quito’dan iki saat uzaklıkta cumartesi marketiyle meşhur bir şehir. Galapagos adalarından döndükten sonra vakit kaybetmeden havaalanından otobüsle direkt bu şehre gitmeye karar verdik. Otobüs tamamen dolu olduğu için yolculuğumuzu ayakta geçirmek zorundaydık. İlk olarak El Rincon del Viajero adli bir hostele yerleştik ve geceyi dinlenerek geçirdik.

OtavaloOtavalo

Ertesi sabah bu meşhur marketi görmek üzere erkenden kalktık. Bu marketin özelliği Otavalo’da ve civar köylerde yasayan yerli halkın bu markete gelmesi ve mallarını satması. Birçok otantik giysili kadın ve erkek görmek mümkün maalesef fotoğraf çekmek sorun olduğu için çekemedik.

Market gerçekten çok büyüktü ve birçok değişik yöreye özgü yerli insan ve değişik otantik kıyafetler görmek mümkündü. Lakin Ekvador’da halkın büyük kesimi hala yöresel kıyafetleriyle gezmeye devam ediyor bu sebeple amaç bu kıyafetleri görmek ise bunun için Otavalo ’ya kadar gitmeye pek de gerek yok.

Öğleden sonra Peguche adli son derece küçük bir köyü ve köyün yakınındaki şelaleyi görmeye gittik. Yürüyerek yaklaşık yarım saatlik mesafedeki bu şelale oldukça küçük, köy ise sıradan.

OtavaloOtavalo

Ayrıca birinci gecenin sonunda hostelimizin verdiği hizmete göre oldukça pahalı olduğunu düşünerek daha ucuz ve merkezi olan Flying Donkey adli hostele geçtik. Bu şehirdeki son günümüzde ise otobüsle yaklaşık 40 dakika mesafede bulunan Cuicocha adli volkanik krater gölünü görmeye gittik. Bu krater gölünün etrafında yaklaşık 4 saat süren bir trekking yapmak mümkün ki biz de bunu yaptık.

OtavaloOtavaloOtavaloOtavaloOtavalo

Yürüyüşümüzün sonunda otelimize döndük, otelin terasında biramızı içerek rahatladıktan sonra ertesi gün yola çıkmak için bavullarımızı hazırladık ve kendimizi uykunun kollarına bıraktık. Sırada Latacunga var…