Quito ve Ekvator çizgisinde yürümek

Sabah taksiyle Ipiales’ten çıktık yollara ve Ekvador sınırını geçtik. Tabii ki sırt çantalarımızı patates çuvallarına yerleştirdikten sonra. Bu aralar sırt çantalı turistten çok sırt çuvallı turistler gibiyiz. Ekvador-Kolombiya sınırı uyuşturucu kaçakçılığının olduğu bir sınır. Bu yüzden kimse çantalarımıza bizden habersiz bir şeyler tıkıştıramasın diye bu önlemi almak zorundayız. Ve sınırı geçer geçmez otogara gitmek için bindiğimiz dolmuş narkotik polisi tarafından durduruldu ve böylece ilk aramamızı yasamış olduk. Narkotik polisi ve köpekleri sınır civarlarında neredeyse her köse başında bekliyor. Neyse ki bizim dolmuştan bir şey çıkmadı da yolumuza devam edebildik. Otogar oldukça küçük ve döküntüydü. Bindiğimiz otobüs ise ondan beterdi.

Ekvador Kolombiya ile kıyaslandığında oldukça fakir. Ama insanlar yine yardımsever ve güler yüzlü. Bu sınır kasabasından Quito ’ya varmamız otobüsle yaklaşık 6 saat sürdü. Yolculuğun başında otobüsümüz narkotik tarafından tekrar durduruldu, Pasaport kontrolü ve bavul araması yapıldı. İnsan bu aramalar sırasında kendinden şüphe ediyor bazen. Ya bir şey varsa bavulumda diye bir küçük panik yasayabiliyor. Neyse ki bu aramadan da otobüsümüz anlının akıyla çıktı da yolumuza devam edebildik. Quito’da tarihi eski şehirde Community Hostal’da 3 gece yerimizi ayırtmıştık.

Odamızın manzarası.

Hostel her ne kadar temiz dursa da yaklaşık 10 üstü kişi ayni banyoyu paylaştığı için bayağı bir sorun yaşadık. Özellikle sabahları tuvalete gitmek bir işkenceydi. Duş alanların çıkmasını beklerken zorlu anlar yasadık. Quito’da Medellin ve Bogota’da da yaptığımız gibi bedava tarihi şehir turuna katildik. Bu turda büyük marketi gezdik.

Büyük markette kahvaltı keyfi.

Meyve sularının tadına baktık, başbakanlık binasının koridorlarını dolandık. Bir şekercide durup değişik tatları denedik.

QuitoQuitoQuitoQuitoQuitoQuitoQuito

Quito’nun gecekonduları.

Daha sonra bronzdan oymalar kakmalar yapan bir zanaatkârın atölyesini gezip nasıl çalıştığını izledik.

Quito

Ekvador dünyaya petrol ve muz ihracatının yanında çok kaliteli kakao çekirdeği ihracatı yapıyor. Hatta çoğu İsviçre çikolatası en kaliteli çikolatalarını Ekvador kakaosundan üretiyor. Biz de küçük bir çikolata evini gezdik. Burası İsviçreli bir çikolata sevdalısının yeri. Ekvadorlu bir kadınla evlenip buraya yerleşmiş ve Quito’nun bohem bölgesi La Ronda’da küçük bir çikolata pastanesi açmış. Burada kakaodan çikolatanın üretimine giden yolu anlatan bir belgesel izledik ve ayrıca çikolatalarının da tadına baktık. Çikolata üretimi kahve üretimiyle hemen hemen ayni adımları kapsıyor. Kakao çekirdekleri meyvesinden çıkarılıp, fermente ediliyor. Daha sonra yaklaşık bir hafta güneşte kurumaya bırakılıyor. Daha sonra kavrulan çekirdekler çekiliyor. Toz halindeki kakao presleniyor ve bu şekilde yağından ayrılıyor. Bu şekilde kakao yağı elde ediliyor. Posası tekrardan çekilerek kakao tozu elde ediliyor. Kakao tozu, kakao yağı ve süt değişik oranlarda karıştırılarak sütlü çikolata, beyaz çikolata veya bitter çikolata elde ediliyor.

QuitoQuito

La Ronda.

Akşamları Cafe de San Blas adli bir restoranda yemek yedik. Çok leziz pizza ve salataları vardı. İki akşam üst üste burada yedik hatta ikinci akşam önünde kapılarını açmalarını bekledik.

Quito’ya gelmişken ekvator hattına gitmemek olmaz tabii. Dünyanın yarısı olarak adlandırılan bu yer ekvator çizgisinin geçtiği yer. Burada küçük bir müze bulunuyor. Küçük fiziksel deneyler yaparak güney kutupla kuzey kutup arasındaki fiziksel farkları anlatıyorlar.

Quito

Ayrıca Ekvador yerlilerinin yaşamlarından da bahsediyorlar. Mesela Ekvador’da bir kabile düşmanlarının kafalarını küçültme işlemi uyguluyor. Öldürdükleri düşmanlarının kafalarını kesiyorlar. İçinden bütün kemik ve yağları çıkarıp, ağzını dikiyorlar. Bu şekilde kurutuyorlar.

Küçültülmüş kafa.

Ayrıca Quito’da küçük bir aile lokantasında morocho ve empanadas denedik. Morocho sıcak içilen salep benzeri içinde tahıllar, tarçın, karanfil gibi baharatlar bulunan çok lezzetli bir içecek. Empanadas ise Güney Amerika ve İspanya’da yenilen bir tür börek. İçine bazen peynir, bazen patates, bazen ton baliği veya et konuyor. Bizim bu lokantada yediğimiz peynirliydi. Çok lezzetli bir şey.

QuitoQuito

Morocho ve empanada.

Quito’da vaktimizin kalanını Galapagos adalarına yapacağımız seyahati ayarlamakla geçirdik. Ve 12 Eylül’de sabah 5’te Galapagos’a uçmak üzere taksiyle havaalanına gittik.